dat was het dan.... Bijna.... - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Desiree - WaarBenJij.nu dat was het dan.... Bijna.... - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Desiree - WaarBenJij.nu

dat was het dan.... Bijna....

Blijf op de hoogte en volg Desiree

28 Mei 2015 | Oostenrijk, Wenen

Weer naar huis. ... jammer maar ook fijn.

Gisteren hebben we een rondleiding door Wenen gekregen, door een mevrouw die nauwelijks Nederlands sprak. Ze riep nog: U krijgt rondleiding, en ik Nederlandse les! Eh jawel miep, maar daar hebben we niet voor betaald. Ook Schönbrunn hebben we gezien, overdadig versierde zalen, met veel krullen en goud. De tuin was wel eeer erg mooi. Gelukkig was het de hele dag droog.

's Middags ben ik met Bas naar het Albertina-museum geweest. Het was al bijna twee uur en dus zijn we eerst uitgebreid gaan lunchen. Het restaurant daar was behoorlijk chique, leuk om zo luxe te eten! We kletsen over van alles, hij is erg leuk gezelschap. De tentoonstelling is een prachtige collectie van Monet,Braque, Kandinsky, Picasso. ... echt een lust voor het oog. Genieten!

We moeten nog haasten om de bus terug te halen naar het hotel in Stockerau , net buiten Wenen. Een erg goed hotel trouwens, wat dat betreft zijn we niet in budgethotels gestopt.

En nu weer richting Nederland. Vandaag hebben we nog een lange stop in Passau, vanavond een overnachting in Duitsland en morgen worden we weer naar onze woonplaats teruggebracht.

Ik heb een supervakantie gehad. De eerste week kon ik lekker mijn kop leeg maken en mijn eigen gang gaan, de tweede week was ik blij met het gezelschap van een gelijkgestemde. Met zijn tweeën naar een museum en een restaurant is gewoon leuker dan in je eentje.

• 28 Mei 2015 - 14:01

Peet:

Fijn dat je even lekker tot rust hebt kunnen komen en dat je zulk prettig gezelschap had aan Bas. Het is toch altijd leuker als je even met iemand kunt praten over wat je allemaal ziet en samen eten is natuurlijk ook leuker dan alleen. Geniet nog even lekker en goeie reis naar huis!

• 28 Mei 2015 - 15:57

Karen:

Wauw, je laatste dagje alweer! Al met een al een fijne vakantie waar je op terug kunt kijken, proost voor Bas! Fijn dat je tot rust gekomen bent, lieverd!

• 27 Juli 2015 - 15:39

Gompie:

LOL, wat heb je ons leuk beschreven als plus-lezende, kruiswoordpuzzelende, kind-ophemelende, snoepsabbelende, naar bingo snakkende grijsaards. Overigens onderschat ons niet wat de 50 tinten (of andere van dit soort genoegens) betreft, grijsharigen hebben soms heel diepe gronden ;-). Desirée, ondanks dit alles, bedankt. Je was perfect gezelschap :-)