Eperlecques - Reisverslag uit Éperlecques, Frankrijk van Desiree - WaarBenJij.nu Eperlecques - Reisverslag uit Éperlecques, Frankrijk van Desiree - WaarBenJij.nu

Eperlecques

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree

27 Juni 2015 | Frankrijk, Éperlecques

We rijden verkeerd op weg naar de camping, waar we gezamenlijk ontbijten met degenen die hier met de caravan staan. Een half uur later dan afgesproken arriveren we, een beetje witjes om de neus. Rini is hartstikke aardig hoor, maar een chauffeur van niks. Mijn nagelafdrukken staan voor eeuwig in zijn dashboard. Dianne en ik zijn dan ook heel blij dat we verder met iemand anders mee kunnen rijden.

We vertrekken naar Eperlecques, waar een ontzettend indrukwekkende bunker uit de oorlog on de bossen verscholen staat. Het was ooit bedoeld als fabriek en lanceerplek voor V2 raketten, maar in 1943 maakte een bom een eind aan die plannen. Wat resteert is eem imposante kolos van 30 meter hoog, een prachtig onderwerp voor foto's. Ik hou ervan, verwrongen metaal, gescheurd beton, roestige rails. Heerlijk om hier rond te dwalen, van mij had het nog wel een uurtje mogen duren .

Na de lunch rijden we naar Cap Blanc Nez. Statige krijtrotsen, kiezelstrand, groen wier. Heel anders weer, maar hier haal ik beduidend minder inspiratie uit. Na een uurtje ben ik er wel klaar en ga ik het stadje in. Vindt het nog steeds niet erg om met mezelf op pad te gaan.

We eten gezamenlijk in het hotel. Morgen nog een korte wandeling rond de camping en in Gravelines, en dan weer naar huis. Wat een heerlijk weekend zo. Het fotograferen was een beetje ingezakt, maar ik heb er nu weer helemaal zin in. Zo leuk om regens met een camera rond te lopen, je gaat vanzelf andrs naar de dingen om je heen kijken.


Volgende maand een weekje Edinburgh!

  • 28 Juni 2015 - 00:09

    Karen:

    Lekker ontspannen met zo'n chauffeur! Ik hoop dat hij beter fotografeert dan rijdt. Ben benieuwd naar je foto's! XXX

  • 28 Juni 2015 - 15:57

    Martien:

    Had je tegen de chauffeur verteld dat hij niet tegelijker tijd tegen zijn tomTom moet praten terwijl hij rijdt en foto's aan het maken is?

  • 28 Juni 2015 - 17:59

    Desiree :

    O dat was het! Ik wist het wel, mannen... kunnen net praten en breien tegelijk.

  • 28 Juni 2015 - 17:59

    Desiree :

    Foto's ga ik zsm uitzoeken, Karen! Even een paar honderd plaatjes doorworstelen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Ik ga op reis met het beste gezelschap dat ik heb, mezelf!

Actief sinds 17 Mei 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 20586

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 09 Juli 2018

Londen

15 Juni 2018 - 18 Juni 2018

San Sebastian

04 Januari 2018 - 07 Januari 2018

Valencia

06 Juni 2017 - 14 Juni 2017

Dubbele stedentrip!

05 Februari 2017 - 08 Februari 2017

Berlijn

13 September 2016 - 26 September 2016

Italia!

27 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Edinburgh

26 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Fotoweekend Frankrijk

17 Mei 2015 - 29 Mei 2015

Dresden - Praag - Boedapest - Wenen

Landen bezocht: