Woeps! - Reisverslag uit Kleinau, Duitsland van Desiree - WaarBenJij.nu Woeps! - Reisverslag uit Kleinau, Duitsland van Desiree - WaarBenJij.nu

Woeps!

Blijf op de hoogte en volg Desiree

13 Juni 2017 | Duitsland, Kleinau

De laatste dag hier! Morgen op mijn gemak terug naar huis. Ik heb niet echt een plan voor vandaag, de dingen die ik wilde zien heb ik bezocht.ik pak een boek en zoek een bankje op in de tuin van Mirabell.

Na een poosje komt er een jongeman van een jaar of 20 naast me zitten, met een werkboek voor Duitse les. Hij zucht en worstelt met de opgaven en vraagt dan of ik goed ben in Duits. Hij vertelt dat hij als enige van zijn familie uit Iran naar Oostenrijk is gereisd en hier een bestaan voor hemzelf op wil bouwen. 'Maar Duits is zo moeilijk', zucht hij. 'Farsi, Arabisch, allemaal prima, maar hier snap ik niks van.'we werken samen twee bladzijden uit zijn werkboek door en dan moet hij snel weer naar de les. 'Bedankt!' roept hij. 'Veel succes!' roep ik terug. Respect, denk ik.

Dan belt mijn moeder. Iemand heeft haar geholpen het nummer in te toetsen, ze is verrast als ik vertel waar ik zit: naast de fontein van Do Re Mi uit The Sound of Music. Oh wat heerlijk! zegt ze. Dan zucht ze. Ze is moe en het leven beu, ze vindt het oneerlijk wat haar allemaal overkomt. En dat is ook zo. Ik beloof een haring mee te brengen als ik haar weer opzoek, dat vindt ze een prima plan.

Mijn zus appt, wanneer zoon 2 uitslag van de examens krijgt. Vrijdag, zeg ik. Nietes, zegt ze. Morgen al! En verhip, ze heeft gelijk! Om de een of andere reden zat vrijdag verankerd in mijn brein. Sjips! Ik wil naar huis! Ik zoek reismogelijkheden op, als ik nú de bus pak en ga inpakken, kan ik de trein van zeven uur nemen. Dan ben ik om negen uur in Eindhoven, daar staat mijn auto. Oh, er gaat ook een vlucht hier vandaan! Ik loop naar de bus en maak allerlei plannen. Ik bel zoon. 'Ja dat weet ik,' zegt ie kalmpjes. 'Geeft niks hoor.' Ja ehhh.... ik vind het een reuze belangrijk moment! Ik wil erbij zijn!

Ik app zijn vader met het verhaal. Kun jij morgen....? Diens reactie laat even op zich wachten en ik besluit gewoon te gaan. Ik zoek treintickets en voorzie een nacht op een ongemakkelijke treinbank. Ik ben bijna bij mijn logeeradres als hij belt: hij is morgen bij zoon. Fijn!

Mijn moederhart draait nog overuren. Wat als.... of dit.... wat moet ik doen? Ik besluit het zoon zelf te vragen. Die is verbaasd dat ik überhaupt overweeg om de nachttrein te nemen. 'Ben je gek, zeg. Het is goed zo hoor!' Adem in, adem uit. Oké.

Ik neem de bus weer naar de stad en eet een ijsje. Dom, dit. Ik had gedacht het goed geregeld te hebben. Naja, dat boek dat ik aan het lezen ben, dat gaat dus ècht over mij.

En nu heeeeeel hard duimen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Kleinau

Dubbele stedentrip!

Een paar dagen naar München en een paar dagen naar Salzburg.

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2017

Nach Hause!

13 Juni 2017

Woeps!

12 Juni 2017

Nog een berg

11 Juni 2017

Berg en Mozart

10 Juni 2017

Salzburg
Desiree

Ik ga op reis met het beste gezelschap dat ik heb, mezelf!

Actief sinds 17 Mei 2015
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 20580

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 09 Juli 2018

Londen

15 Juni 2018 - 18 Juni 2018

San Sebastian

04 Januari 2018 - 07 Januari 2018

Valencia

06 Juni 2017 - 14 Juni 2017

Dubbele stedentrip!

05 Februari 2017 - 08 Februari 2017

Berlijn

13 September 2016 - 26 September 2016

Italia!

27 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Edinburgh

26 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Fotoweekend Frankrijk

17 Mei 2015 - 29 Mei 2015

Dresden - Praag - Boedapest - Wenen

Landen bezocht: