San Sebastian - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Desiree - WaarBenJij.nu San Sebastian - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Desiree - WaarBenJij.nu

San Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Desiree

15 Juni 2018 | Spanje, San Sebastian

In Bilbao, waar we landen, is het grijs en grauw, maar de temperatuur is heerlijk. Perfect voor een tapasbarrentocht :) We halen de huurauto op, pauzeren onderweg voor een lunch met tortilla en een bocadillo, en een uurtje later zitten we in San Sebastian.
De verkeersborden onderweg zijn tweetalig; het Baskisch is een bizarre taal. Af en toe valt er wel een woord te herleiden naar het Spaans, maar over het algemeen lijkt het helemaal nergens op.

Ons logeeradres ligt middenin het oude gedeelte van de stad, en ook nog middenin een van de straten met de beste tapasbars (volgens de verhuurder van de AirBnB waar we logeren). Perfecto! We dumpen de bagage en gaan op zoek naar vino en pinxtos. Daarvoor hoeven we dus niet ver te lopen, hooguit een meter of vijf.

De wijn is heerlijk, de hapjes zijn een feestje op ons bord. Na een glas wijn en een stuk of twee tapas verkassen we naar de volgende bar. Een wandelingetje tussendoor langs het water... het leven is zwaar.

De eerste kennismaking met San Sebastian, of Donostia, zoals het in het Baskisch heet, is lang niet slecht!

• 15 Juni 2018 - 18:32

Bernadette:

Klinkt goed. Niet teveel eten hè.....

• 15 Juni 2018 - 18:40

Desiree :

Te laat! :) Het is hier heerlijk. Mooie kamer ook. Morgen mogen we nog een keer!