Firenze! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Desiree - WaarBenJij.nu Firenze! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Desiree - WaarBenJij.nu

Firenze!

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree

18 September 2016 | Italië, Firenze

Zo, ik zit in Florence! De snelbus ging als een malle over de snelweg. Ik had géén idee waar in Florence ik nou eigenlijk was, dus heb ik het enorme bedrag van 2 euro in een automaat gegooid voor een stadsplattegrond, want de informatieloketten waren gesloten. Die blijkt behoorlijk gedetailleerd te zijn. Mooi!
Ik heb behoefte aan een kop thee en een ijsje. Bij voorkeur allebei, maar dan weer niet tegelijk. Eerst maar eens kijken welke richting ik uit moet. Het valt nog niet mee, door de mensenmassa met een grote koffer over de hobbelkeien, maar voor ik het weet sta ik bij de Ponte Vecchio. Een terrasje in de buurt en ik plof neer. Ik kan pas over een uur of twee in mijn appartement terecht, dus ik heb en neem de tijd.
Er komen vooral Amerikanen voorbij, veel schreeuwerige Amerikanen ook nog. Er zit zelfs een stel naast mij dat luidkeels communiceert met de schreeuwerige Amerikanen die aan de overkant van de straat onder een afdakje staan, want het regent. Eerste indruk: Florence is mooi, maar bulkt van de toeristen. Siena is wat lieflijker, maar ik geef Florence voor nu nog het voordeel van de twijfel.
Ik arriveer op tijd bij mijn nieuwe onderkomen, en word hartelijk verwelkomd door een rasechte Italiaanse mama. Ik heb een heuse studio gehuurd, een slaapkamer, badkamertje, keukentje, balkonnetje. Mama geeft me een doosje chocolaatjes (hoe wíst ze dat?) en een koelkastmagneetje van Florence. Lief! Bij het afscheid krijg ik drie hartelijke zoenen. Er zijn geen medehuurders, en oeps! Geen wifi  Het Piazza Santa Croce is nog geen 50 meter hier vandaan, en daar is gratis wifi. Dat wordt dus ’s avonds geen film meer kijken, maar lezen. Niet erg! Een paar dagen offline is misschien wel eens goed voor me (jaja, ik hoor jullie allemaal wel denken). Ben wel benieuwd hoe het me gaat bevallen, vijf dagen allenig op de wereld. Nou ja, samen met 1,5 miljoen toeristen of zo.
Ik weet nog niet of het gaat lukken om foto’s te uploaden, maar dat maakt niet zo heel veel uit. Krijg je er straks gewoon een heuleboel tegelijk.
Laters!

  • 18 September 2016 - 20:17

    Desiree :

    's Avonds is de wifi op het plein dus ruim voldoende! Veel minder druk dan overdag.

  • 19 September 2016 - 00:32

    Marjorie:

    Hoi Desiree,
    Wat leuk om jouw Italiaanse avonturen te lezen! Ik krijg ook al zin om een keer zo'n reis in mijn uppie te gaan doen. Nog een fijne tijd in Florence. Groetjes, Marjorie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Italia!

Twee weken naar het (hopelijk) zonnige Italië! Sienna, Florence, Pisa...

Recente Reisverslagen:

25 September 2016

Arrivederci Italia

24 September 2016

Cinqueterre

23 September 2016

Oh lala

23 September 2016

Florence en Pisa

21 September 2016

Uffizi en varkenskoppen
Desiree

Ik ga op reis met het beste gezelschap dat ik heb, mezelf!

Actief sinds 17 Mei 2015
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 20575

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 09 Juli 2018

Londen

15 Juni 2018 - 18 Juni 2018

San Sebastian

04 Januari 2018 - 07 Januari 2018

Valencia

06 Juni 2017 - 14 Juni 2017

Dubbele stedentrip!

05 Februari 2017 - 08 Februari 2017

Berlijn

13 September 2016 - 26 September 2016

Italia!

27 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Edinburgh

26 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Fotoweekend Frankrijk

17 Mei 2015 - 29 Mei 2015

Dresden - Praag - Boedapest - Wenen

Landen bezocht: