Bergen op Zoom - Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Desiree - WaarBenJij.nu Bergen op Zoom - Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Desiree - WaarBenJij.nu

Bergen op Zoom - Dresden

Blijf op de hoogte en volg Desiree

18 Mei 2015 | Duitsland, Dresden

18 mei Bergen op Zoom - Dresden

De reis begint met een wekker die heul vroeg afloopt. Ik hijs een brak lijf overeind, eet een broodje en ga op pad. Met de bus naar het verzamelpunt, intussen heeft iedereen al kennis mogen maken met mijn gehoest en genies. Na een half uurtje hou ik maar op met sorry zeggen :)

Met 21 man stappen we in de juiste bus. Het gezelschap heeft een hoog grijsgehalte en niet van het soort 50 tinten. Met mijn 50 jaar haal ik het gemiddelde aardig naar beneden.

De chauffeur geeft onderweg toeristische informatie, de gesprekken om me heen gaan vooral over de kleinkinderen. Ik vind het prettig om naar buiten te kijken en mijn gedachten te laten gaan. Een boek lezen is me nu zelfs te veel, ik heb de rust in mijn hoofd nodig. Heerlijk ontspannend vind ik het.

Het landschap is mooi, de zon schijnt. Groene wouden (wel 50 tinten) en een blauwe lucht. Ik geniet nu al!

Ha, voordeel van al die opa's en oma's: ik krijg geregeld een sabbelsnoepje aangeboden tegen het hoesten. Dank u!

In het voormalige Oost-Duitsland glooien gele en groene heuvels met dorpjes vol oude, krappe flatgebouwtjes. Een raar contrast met de ruimte eromheen.

Het programma biedt veel ruimte voor eigen initiatief. Bring it on!

• 18 Mei 2015 - 16:45

Bernadette:

Hoi zus,
    Laat je maar lekker vertroetelen door die grijze golf, als je ze maar niet allemaal aansteekt

• 18 Mei 2015 - 17:32

Petra:

En, is die weg in de voormalige DDR opgeknapt, of zijn het nog steeds van die platen waarbij het om de paar seconden KEDENG doet?

• 18 Mei 2015 - 18:35

Bernadette :

haha wat een schrijftalent!! Klinkt heerlijk. Geniet van de mooie reis en laat je goed verzorgen door medereizigers en organisatie. Erg leuk om mee te beleven.

• 18 Mei 2015 - 19:21

Karen Soumokil:

Klinkt als een goed begin, Deesje! Geen potentiële huwelijkskandidaten in de bus dus? Beetje jammer....;-)

• 18 Mei 2015 - 19:23

Desiree :

Haha karen, denk ookniet dat er een miljardair tussen zit, anders zou ik het nog overwegen ;)

Petra, weg is prima te doen! Ben nu net aangekomen in het hotel.

• 18 Mei 2015 - 19:45

Martien:

Ahhhhh.... verkoudheid: the gift one keeps on giving.

• 18 Mei 2015 - 20:40

Desiree :