Praag - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Desiree - WaarBenJij.nu Praag - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Desiree - WaarBenJij.nu

Praag

Blijf op de hoogte en volg Desiree

20 Mei 2015 | Duitsland, Dresden

Vandaag naar Praag, het is bijna te lopen. Als je daar twee weken de tijd voor hebt. Naja, het is maar een paar uurtjes met de bus.

De opa's en oma's zijn aardig hoor, maar ik heb wel een beetje genoeg van de gespreksonderwerpen kinderen, ochtendrituelen die tot 12 uur duren en waar gaan we nu met zijn allen koffie drinken. Er wordt onderweg gekruiswoord, de Plus gaat van hand tot hand en ik verwacht elk moment dat er iemand 'bingo!' roept. Maar ik ga niet klagen hoor!

We stoppen in een klein Tsjechisch plaatsje om even wat broodjes te kopen. Ik heb trek in fruit en scoor een banaan. Geen prullenbak te zien. Even verderop zie ik drie afvalcontainers, groen, geel en blauw. De plaatjes erop zijn hetzelfde.Ik herken 'papier' en 'plastic ' op de gele en blauwe container en mik de schil in de groene. Glasgerinkel. Oeps.

We rijden door Terezine, het voormalige Theresienstadt, het concentratiekamp. Erg indrukwekkend.

In Praag krijgen we een rondleiding en pauzeren we in een bijzonder café. Het pand is gebouwd in de kubismestijl, waar blijkbaar maar weinig voorbeelden van zijn. Gaaf!
Het regent de hele dag en dus laat ik mijn spiegelreflexcamera in mijn tas. Morgen wordt het beter.

  • 20 Mei 2015 - 19:20

    Petra:

    Ik hoop dat je een mp3-speler bij je hebt, anders worden het twee laaaaaaaaaange weken met die oudjes!

  • 20 Mei 2015 - 19:23

    Petra:

    Maar uhm... waarom staat hier links nou een Duitse vlag bij Praag?

  • 21 Mei 2015 - 00:55

    Karen Soumokil:

    Praag is de bomb. Kan je hier niet per ongeluk wat grijze saaiaards lozen en een paar jonge blommen de bus inbonjouren? Of moet ik je komen redden? Al zwaaiend aan een liaan ofzo?

  • 21 Mei 2015 - 10:40

    Martien:

    Het probleem is gewoon dat je een roddel moet beginnen. Vertel tussen neus en lippen door dat een van de grijze dames blijkbaar zwanger is van die leuke jongen waar ze koffie mee had in die oude kroeg! !

  • 21 Mei 2015 - 11:40

    Desiree :

    Ha wat een goed idee Martien!

    Petra, mijn gos doet het hier niet, vandaar de Duitse vlag.

    Ka, jaaaaa kom ook!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Ik ga op reis met het beste gezelschap dat ik heb, mezelf!

Actief sinds 17 Mei 2015
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 20662

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 09 Juli 2018

Londen

15 Juni 2018 - 18 Juni 2018

San Sebastian

04 Januari 2018 - 07 Januari 2018

Valencia

06 Juni 2017 - 14 Juni 2017

Dubbele stedentrip!

05 Februari 2017 - 08 Februari 2017

Berlijn

13 September 2016 - 26 September 2016

Italia!

27 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Edinburgh

26 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Fotoweekend Frankrijk

17 Mei 2015 - 29 Mei 2015

Dresden - Praag - Boedapest - Wenen

Landen bezocht: