Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Desiree - WaarBenJij.nu Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Desiree - WaarBenJij.nu

Praag

Blijf op de hoogte en volg Desiree

21 Mei 2015 | Tsjechische Republiek, Praag

Goedemorgen! We beginnen vandaag met een foto van het been van een reisgenote. Want daar zit ineens zo'n rare plek op. Doet de wifi het hier wel? Dan kan ze hem doorsturen aan haar vriendin die arts is. Smile and nod, smile and nod.

De rondleiding door de bovenstad is leuk en interessant. We worden op de Karelsbrug losgelaten en ik laat de meute achter me. Het is knetterdruk in de stad, maar even buiten de gebaande paden vind ik een rustig restaurant. Lekker, na al dat gekwetter om me heen! Ik bestel uit de categorie 'salades' de typisch Tsjechische braadworst en krijg een kale worst op een bordje. De salade bestaat uit een loeipittige mierikswortelprut erbij. Tranen in mijn ogen!Ik loop rond in de stad en probeer de massa's toeristen te ontwijken. Dat valt nog niet mee, het zijn er veel! Ik wissel wat rondgeslenter af met pauzes op een terrasje. Het kan beroerder :) in de bovenstad is het aan het eind van de middag een stuk rustiger, ik kan nu wat beter foto's maken. In een van de musea is een expositie over 19e-eeuwse schilderkunst. Tijdens mijn rondgang tel ik zeven suppoosten en een bezoeker, moi. Ik concludeer dat ik minder met Tsjechische romantische schilders heb dan gedacht. Weer wat geleerd.

In de benedenstad zoek ik een pizzeria op. Ik heb namelijk ook stukken minder met de Tsjechische keuken. Ondanks de drukte in de stad is het restaurant bijna leeg. Geeft niks, ik vind het wel prettig zo.

Nu de weg terug naar het hotel zien te vinden. Het Tsjechisch is een interessante taal, maar ik begrijp er geen biet van. Bij het hotel ligt een metrostation, alleen kom ik er al gauw achter dat het Internationale symbool voor metro, zo'n grote M, hier bij de ingang ontbreekt. Ik loop op goed geluk een trap af en kom goddank niet uit in een ranzig openbaar toilet, maar inderdaad op een metrostation. De rest is een fluitje van een cent. Voetjes omhoog en boek erbij!


  • 21 Mei 2015 - 14:56

    Peet:

    Geïnteresseerd kijken en dan zeggen "tsja, die moet er af" en dan een riem aan een van je medereizigers vragen.... (Kan zijn dat ik te veel Black Sails heb gekekenO

  • 21 Mei 2015 - 15:00

    Desiree :

    Ik moest drie tellen nadenken waar je het nou over had, dat been of die worst.

  • 21 Mei 2015 - 15:01

    Peet:

    dat beenhammetje hahahaha

  • 21 Mei 2015 - 15:02

    Peet:

    Wanneer is de Bingo-avond?

  • 21 Mei 2015 - 15:27

    Bernadette (de Zus:

    Waar is die foto nou, ik wil m ook zien

  • 21 Mei 2015 - 17:10

    Desiree :

    Trust me Bernadette, je wilt je eetlust niet bederven.

  • 22 Mei 2015 - 20:20

    Karen:

    Die worst, hilarisch! Dat been ook trouwens.
    Knap gevonden, die Metro! Je weet nooit in welke krochten je terecht komt als je in Praha zomaar een trap afgaat! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Desiree

Ik ga op reis met het beste gezelschap dat ik heb, mezelf!

Actief sinds 17 Mei 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 20641

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 09 Juli 2018

Londen

15 Juni 2018 - 18 Juni 2018

San Sebastian

04 Januari 2018 - 07 Januari 2018

Valencia

06 Juni 2017 - 14 Juni 2017

Dubbele stedentrip!

05 Februari 2017 - 08 Februari 2017

Berlijn

13 September 2016 - 26 September 2016

Italia!

27 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Edinburgh

26 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Fotoweekend Frankrijk

17 Mei 2015 - 29 Mei 2015

Dresden - Praag - Boedapest - Wenen

Landen bezocht: