It's oh so quiet - Reisverslag uit Siena, Italië van Desiree - WaarBenJij.nu It's oh so quiet - Reisverslag uit Siena, Italië van Desiree - WaarBenJij.nu

It's oh so quiet

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree

15 September 2016 | Italië, Siena

Gisteravond gezellig geklept met mijn Canadees-Filippijnse buurman die in New York woont. Hij had veel te veel gekookt (een zalige pastasaus met verse ravioli), en omdat hij vandaag zou vertrekken kon hij niks bewaren. Uiteraard hielp ik graag mee met het verlichten van zijn last. De Franse buurman die in Canada blijkt te wonen kwam er ook nog bij, het werd een gezellige boel. Lekker internationaal zo!

Vandaag wat rustiger opgestaan, en wat kalmer op weg. Het verschil is gelijk te merken: de stad is nu al (half tien) hartstikke druk. Ik begin maar eens met thee op het grote plein.

Op een van de plattegronden staat een botanische tuin aangegeven, dus die zoek ik op. Het blijkt een enorm terrein te zijn, met een indrukwekkende rij cypressen, een sequoia, en hertshoorns. Altijd al een afschuwelijke plant gevonden, maar mijn moeder vertroetelde hem met veel aandacht en liefde. Het is er superrustig, en ik neem het er even van. Een telefoongesprek met jongste zoon die alleen thuis zit (en ook even de hond aan de lijn gehad!), overlegd met mijn makelaar en een bod uitgebracht op het appartement dat ik graag wil kopen, mijn boterhammen opgegeten en van het uitzicht genoten. Best een goed bestede ochtend!

De stad is warm en nog drukker dan daarnet. Ik loop langs de oude stadsmuren van stadspoort naar stadspoort. Onderweg een paar stops bij een oude fontein, het huis van Sint Catharina, heerlijk rustige plaatsen.

En vlak voordat de bui, die al de hele dag in de verte boven de heuvels hing, losbarst, zit ik binnen met een fles Chianti van een paar kwartjes bij de buurtsuper. Het leven is hier echt niet slecht. Straks nog even de leftovers van gisteravond soldaat maken. Mjam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Siena

Italia!

Twee weken naar het (hopelijk) zonnige Italië! Sienna, Florence, Pisa...

Recente Reisverslagen:

25 September 2016

Arrivederci Italia

24 September 2016

Cinqueterre

23 September 2016

Oh lala

23 September 2016

Florence en Pisa

21 September 2016

Uffizi en varkenskoppen
Desiree

Ik ga op reis met het beste gezelschap dat ik heb, mezelf!

Actief sinds 17 Mei 2015
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 20629

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 09 Juli 2018

Londen

15 Juni 2018 - 18 Juni 2018

San Sebastian

04 Januari 2018 - 07 Januari 2018

Valencia

06 Juni 2017 - 14 Juni 2017

Dubbele stedentrip!

05 Februari 2017 - 08 Februari 2017

Berlijn

13 September 2016 - 26 September 2016

Italia!

27 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Edinburgh

26 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Fotoweekend Frankrijk

17 Mei 2015 - 29 Mei 2015

Dresden - Praag - Boedapest - Wenen

Landen bezocht: