Arrivederci Italia - Reisverslag uit Lucca, Italië van Desiree - WaarBenJij.nu Arrivederci Italia - Reisverslag uit Lucca, Italië van Desiree - WaarBenJij.nu

Arrivederci Italia

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree

25 September 2016 | Italië, Lucca

Nou, hier moet ik het weer een poosje mee doen :) Het zit erop, schluss, einde, fin. Nou ja bijna dan, vanavond nog één keer de stad in voor een hapje en een drankje.

Vanochtend de trein naar Lucca genomen. Erg leuk stadje. De stadsmuren zijn daar nog helemaal intact, en bovenop is een lange wandelroute met veel bomen aangelegd, op de bastions zitten restaurantjes, speeltuinen of parkjes.

De stad zelf is weer heerlijk compact en prima te doorlopen. Ik kom een grappige toren tegen waar bomen bovenop groeien (serieus). Het uitzicht vanaf de toren is fraai, het is nog vroeg en er is nog weinig publiek. De hele dag is het trouwens heerlijk rustig wat toeristen betreft. Een aanrader dus voor wie hier in de buurt op vakantie gaat.

Mijn steenkolen-Italiaans is er niet bepaald op vooruit gegaan. Ik bestel een zwarte thee met citroen en krijg een kop koffie. Gelukkig kunnen we er allebei om lachen, ik zeg dat mijn Italiaans nogal aan verbetering onderhevig is, de man achter de bar dat zijn Engels kraakt. En dat klopt :) Maar uiteindelijk begrijpen we elkaar enigszins, want ik krijg een flinke pot groene thee. Bijna goed!

Het cirkelvormige plein in het midden van de stad staat vol terrasjes en ik plof neer bij een leeg tafeltje. Natuurlijk tref ik weer die enige (hoewel ik daar onderhand aan ga twijfelen) bitch van een serveerster. Wat wil het heelal mij duidelijk maken?! Gisteravond werd ik in de pizzeria al heel stereotiep aan een tafeltje in een hoekje weggemoffeld (vlakbij de keuken), werd de rekening achteloos op mijn tafel gesmeten terwijl ik nog zat te eten en werd me verzocht op te hoepelen omdat er heel veel mensen wachtten. Don't worry, ik ga al. Dat toetje bestel ik wel ergens anders.

Maar goed, vandaag was een prima dag. Er is een soort van markt door de hele stad met allerlei kraampjes met handgemaakt spul. Geen toeristenspul, maar echt leuk handwerk. Ik zwicht voor een stel schattige schaaltjes, heel ieniemienie, maar ik ben er blij mee. Ik koop geen prullaria meer die ik niet ga gebruiken, en ben me deze vakantie verder alleen te buiten gegaan aan een boekenlegger (oké oké, en een fles wijn, een fles olijfolie, een stuk panforte, pasta met cacao... maar dat ga ik ook echt allemaal gebruiken!)

De laatste foto's gaan zo het net op. Ik heb een supergeweldige vakantie gehad, ook al was er ook een moment in Florence waarop ik me heel eenzaam voelde. Want veel liever had ik hier met z'n tweeën gelopen. Aan de andere kant heb ik heerlijk kunnen doen wat ik wilde, heb de steden leren kennen die al heel lang op mijn verlanglijstje stonden, prachtige dingen gezien en lekker geluierd. Werk en thuis heb ik van me af kunnen schudden.

Daar neem ik vanavond een ijsje op :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Lucca

Italia!

Twee weken naar het (hopelijk) zonnige Italië! Sienna, Florence, Pisa...

Recente Reisverslagen:

25 September 2016

Arrivederci Italia

24 September 2016

Cinqueterre

23 September 2016

Oh lala

23 September 2016

Florence en Pisa

21 September 2016

Uffizi en varkenskoppen
Desiree

Ik ga op reis met het beste gezelschap dat ik heb, mezelf!

Actief sinds 17 Mei 2015
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 20628

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 09 Juli 2018

Londen

15 Juni 2018 - 18 Juni 2018

San Sebastian

04 Januari 2018 - 07 Januari 2018

Valencia

06 Juni 2017 - 14 Juni 2017

Dubbele stedentrip!

05 Februari 2017 - 08 Februari 2017

Berlijn

13 September 2016 - 26 September 2016

Italia!

27 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Edinburgh

26 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Fotoweekend Frankrijk

17 Mei 2015 - 29 Mei 2015

Dresden - Praag - Boedapest - Wenen

Landen bezocht: