München - Reisverslag uit München, Duitsland van Desiree - WaarBenJij.nu München - Reisverslag uit München, Duitsland van Desiree - WaarBenJij.nu

München

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Desiree

07 Juni 2017 | Duitsland, München

Het vliegtuig is lang niet volgeboekt, en ik heb het hele rijtje stoelen voor mezelf :D Na iets meer dan een uurtje over groen en steden duiken we weer omlaag.
Een uurtje later sta ik voor mijn logeeradres in een buitenwijk van München. Sabine is een hartelijke gastvrouw, mijn kamer is schoon en netjes. Het flatje ligt op loopafstand van een supermarkt en een tramhalte, en de volgende ochtend zit ik dan ook zo in het centrum van München!

Volgens diverse bronnen moet ik beslist op de Marienplatz, dus doe ik dat maar. Ik vind er een warenhuis waar ik een reisgidsje koop, met oa. een wandeling door de oude stad. Op de Marienplatz begint het bij het oude raadhuis, met carillon dat drie keer per dag een deuntje speelt, waarbij de poppen letterlijk aan het dansen gaan. Geinig :)

Vlakbij de Marienplatz is de Viktualienmarkt, een permanente markt vol streekproducten, Erg leuk om overheen te dwalen. Zoute krakelingen, veel bier, worst en sauerkraut, maar ook gewone groentestalletjes, een honingwinkeltje, je vindt er van alles.

De Frauenkirche is de grote kathedraal, en doet van binnen een beetje kaal aan. Het gebouw zelf is imposant, een prachtige Gotische kerk met dubbele toren, die met een gek hoedje zijn afgedekt. Mijn gids vertelt dat die er later op gezet zijn als tijdelijke oplossing, maar dat iedereen er zo aan gewend raakte, dat ze maar zijn blijven zitten.

Ik hou pauze in een piepklein theehuisje buiten het voetgangersgebied, gerund door een Française die al jaren in München woont. Ze reageert verrukt als ik haar in Frans beantwoord, en mijn brein raakt nog net in de knoop door al het gewissel tussen Duits, Frans en Engels van mijn stadgids. Ze gooit er voor de zekerheid ook nog een paar Nederlandse woorden tussendoor, en legt uit dat ze met haar baksels aan het experimenteren is. en spelt (Dinkel) heeft gebruikt als basis. 'Das da ist mit Dunkel Dinkel', zegt ze en schiet zelf in de lach. Maakt niet uit, de worteltaart is heerlijk. Heerlijk mens, ik hou van dit soort ontmoetingen.

Ik eindig mijn stadstocht met een bezoekje aan het Hofbräuhaus, maar het is binnen bijzonder druk en warm, dus ben ik gauw weer buiten. Een thee op de Viktualienmarkt en ik zoek de tram weer op naar mijn logeeradres. Net op tijd, want het onweer barst los.

Eerste kennismaking met München! Een mooie, moderne, en vooral schone stad met vriendelijke mensen. Ik heb voor het eerst in jaaaaaren mijn spiegelreflexcamera thuis gelaten en ben met mijn nieuwe compactcamera op pad. D'r moet nog een knop om in mijn hoofd, maar ik ben vastbesloten die te vinden. Want hij past zomaar in mijn handtas, dat is wel erg fijn. En anders gaat volgende keer gewoon dat bakbeest weer mee.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, München

Dubbele stedentrip!

Een paar dagen naar München en een paar dagen naar Salzburg.

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2017

Nach Hause!

13 Juni 2017

Woeps!

12 Juni 2017

Nog een berg

11 Juni 2017

Berg en Mozart

10 Juni 2017

Salzburg
Desiree

Ik ga op reis met het beste gezelschap dat ik heb, mezelf!

Actief sinds 17 Mei 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 20652

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 09 Juli 2018

Londen

15 Juni 2018 - 18 Juni 2018

San Sebastian

04 Januari 2018 - 07 Januari 2018

Valencia

06 Juni 2017 - 14 Juni 2017

Dubbele stedentrip!

05 Februari 2017 - 08 Februari 2017

Berlijn

13 September 2016 - 26 September 2016

Italia!

27 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Edinburgh

26 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Fotoweekend Frankrijk

17 Mei 2015 - 29 Mei 2015

Dresden - Praag - Boedapest - Wenen

Landen bezocht: